Hope still here. 希望はここに

I found this phrase on TV's "News of the World".
It was written on the T-shirt of the person who takes care of the children there.
Since I started my English lessons I have been watching the News of the World almost every day.
While I'm watching it,I found that I know few things.
I can't travel abroad either.
Now,I enjoy what I can do in my home.
”Hope is always in your heart!”

これはテレビの「世界のニュース」で見つけました。
子供たちのお世話をしている方が着ていたTシャツに書かれてありました。
私は英語レッスンを始めてから、ほぼ毎日「世界のニュース」を
見るようになりました。
それらを見ていると、私は知らないことが多いと気づきます。
今は海外旅行ができませんが、家の中で出来ることを楽しみます。
「希望は常に心の中に!」

コロナ禍はすっきりと終息に向かうどころか、
「オミクロン株」で心配な日々になってきました。
けれど、「いつか必ず国際線に乗れる!」😊と信じて
希望持って日々過ごしていきたいです🌎🛫

皆さまも、くれぐれもお気をつけて、
お元気におすごしください。



Recipe 311 自然薯焼き
🍳フライパンに擦った自然薯を回し入れます。
両面に、やや焦げ目がつきましたら、出来上がりです。

お好み焼きソース、ポン酢、お塩、お醤油など
お好みのお味でどうぞ🍳

ねばねばの自然薯そのままのお味も美味しいです。

by krinrinka | 2021-12-03 03:45 | 見つけた言葉 Words I found  

<< Gifts from natu... ”Emotion” 「感情」 >>