” You're doing well!” 「頑張ってるね!」 867

Carrying a rucksack, I climbed up to the 13th floor of my house.
This is one of my mountains climbing training.
On the way up, I heard a voice from above say, "You're doing well!"
I look up and see that I know her.
She is short silver hair and is in her 80s.
She enjoyed mountain climbing until a while ago.
She always says to me with a smile, "You're young and can still climb mountains."
I love talking to her about her climbs.
On this day, I had one Japanese radish, half a pumpkin,
three onion and potatoes, and more in my backpack.
Actually, on that day, I was thinking, "My backpack are heavy, so I'll take the elevator today?"
But I went up the stairs, I was able to meet her and enjoyed talking for a while.



リュックサックを背負い、我が家がある13階まで登っていました。
これは私の登山トレーニングの1つです。
途中、上から「頑張ってるね!」という声が聞こえてきました。
ふと見上げると、私が知っている女性です。
銀色のショートカットで80歳代の方です。
この方は少し前まで山登りを楽しんでいました。
いつも笑顔で「あなたは若いから、まだまだ山に登れる」と言ってくださいます。
私はこの方の山登りのお話が大好きです。
この日、私のリュックサックには、大根1個、カボチャの半分、タマネギとジャガイモ3個、その他がありました.
実はその日、「リュックが重いから、今日はエレベーターに乗ろうかな?」と思っていました。
でも、階段を上ったのでお会いできて、山登りの話をしばらく楽しみました。



「頑張ってるね!」明るい声が響きました。
ちょっと前かがみになって登っていた私の背筋がピンと!真っ直ぐになりました😊
言葉の力は偉大です?😊
リュックサックを背負ったまましばらく山のお話に花が咲きました🌼🌹🌻




Recipe 710 照り有るきつね
薄揚げを一度熱湯でサッと茹でます。
お鍋にだし汁、お砂糖、味醂、薄口醤油と濃い口しょうゆを入れて
お揚げさんを加えて落し蓋をしてトロトロ煮ます。
お揚げさんが濃い色になり、煮汁がほとんどなくなりましたら、
味醂を回しかけて強火にしてほんの数秒蓋を取って両面を煮てできあがり🍚

最後の味醂は照りを付けるためです。
照りがあるとなおさら美味しく見えると思います😊

by krinrinka | 2023-01-26 00:08 | 暮らしつれづれ  

<< Limited period ... Nippori textile... >>