OHANAMI in early morning.早朝のお花見  940

After breakfast after 6:30 a.m.,
I washed dishes and left my house soon.
Then I had a coffee bottle and a book in my backpack.
After a few minutes of walking, I arrived at a walking path lined
with many cherry blossom trees.
Several people were already walking around there.
The cherry blossoms were half in bloom and shining in the morning sun.
And they were blooming without swaying because of no wind.
I think they will be in full bloom in a few days.
I read a book with a cup of coffee under the cherry tree for a while.
I will go there several times until the cherry blossoms fall maybe.

午前6時30分,朝食後洗い物を済ませてすぐに家を出ました。
そのとき私はコーヒーボトルと本をリュックサックに持っていました。
数分間歩いてから、たくさんの桜の木が並ぶ散歩道に着きました。
すでに何人かの方々がそのあたりを歩いておられました。
桜は五分咲きで朝陽に輝いていました。
風が吹いていなかったので桜は揺れずに咲いていました。
数日後に満開になると思います。
私はしばらくの間、桜の木の下に一杯のコーヒーを入れた本を読みました。
桜が落ちるまで何度かそこに行きます🌸🌸🌸

桜の時期のお楽しみのひとつです🌸
蝉が鳴き始めましたらもっと早い時間にコーヒー持参で楽しみます😊


Cooking 772 ホタルイカと春キャベツ炒め
キャベツはざく切りします。
🍳フライパンにオリーブオイルを温めてホタルイカを炒めます。
キャベツを加えて白ワイン少々入れてからお塩で調味してできあがり🍚

ホタルイカの季節到来!
茹でたり、炒めたり、しゃぶしゃぶも美味しいです🌸

by krinrinka | 2023-03-31 00:23 | 暮らしつれづれ  

<< A voice from th... Enjoy your new ... >>